Home office může vést k nižší pracovní produktivitě. Zamezte tomu správnou organizací vaší „domácí kanceláře“

Práce z domova se stává stále více oblíbeným benefitem. V aktuální době, kdy se celá země ponořila do koronavirové krize, přišla spousta zaměstnavatelů s doporučením pracovat z domova. A zaměstnanci se této pobídky zpravidla chopí velmi rádi. Pokud pracujete z domova i vy, víte, jak důležité je vytvořit prostředí bez zbytečných rušivých elementů. Aby se vám podařilo vykouzlit opravdu skvělé domácí pracoviště, pomůžeme vám s vaší  domácí kanceláří.

Kde by měla pracovna být?

Kde by se měla pracovna nacházet? Ideální bude, když ji umístíte do samostatné, oddělené místnosti, pokud tedy ve své domácnosti máte volný pokoj. Pokud nemáte volný pokoj k dispozici, vytvořte si pracovnu třeba v obývacím pokoji v místě, které bude dobře osvětlené. Do ložnice pracovna nepatří, ložnice má být přece jenom místem pro odpočinek, stejně tak nepatří domácí kancelář do jídelen.

Správný stůl a židle je základ každé kanceláře

Co patří do každé pořádné pracovny? Je to jednoznačně stůl a také židle. Vybrat vhodný nábytek, to je opravdu základem každé domácí pracovny. Při výběru se nevyplácí podléhat módním trendům. Rozhodně nedoporučujeme pracovat z postele s notebookem na klíně. Jednak to není vůbec zdravé pro vaše záda a jednak tímto způsobem příliš práce určitě neuděláte.

Co se týče stolu, jeho ideální výška by se měla pohybovat kolem pětasedmdesáti centimetrů. Počítač by měl být na něm zhruba v úrovni očí. Pokud zrovna vybíráte židli, nejlepší možností je ergonomická židle, která má područky a která předchází problémům se zády. Nastavte si výšku tak, aby chodidla dosahovala na zem a nohy svíraly úhel devadesát stupňů.

Úložný prostor je v kanceláři důležitý

Každá kancelář by měla ukrývat dostatek úložného prostoru. Vždyť budete potřebovat někam schovat dokumenty, faktury a jiné pracovní věci. Vhodné jsou poličky s organizéry, ale samozřejmě oceníte mít v kanceláři i dostatek šuplíků. Určitě využijete i krabice, do kterých si rozdělíte pracovní věci podle dat nebo důležitosti.

Jste-li kreativci, soustřeďte se na příjemnou atmosféru

Je také velký rozdíl, je-li vaše pracovní náplň kreativního ražení či naopak jste-li spíše exaktněji zaměřeni. První skupina pracovníků jistě ocení home office vytvořenou s ohledem na atmosféru, kdežto druhá skupina bude preferovat funkčnější řešení.

Prohlédněte si galerii povedených domácích kanceláří z celého světa, kterými se můžete inspirovat i vy u vás doma.

Foto: Unsplash.com, Pexels.com, Pixabay.com.

Má práce je zároveň mým koníčkem. Psaní článků však není mým jediným hobby. Miluji také sport, čtení a turistiku, respektive cestování obecně. Ve volném čase se věnuji seberozvoji, jelikož vím, že pořád je co se učit.